A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

A Fata morgana gyönyörűen lidérces, apokaliptikus látomás a Teljességből önmagát száműző emberről. Elménket és lelkünket a kezdetektől fertőzi egy gyötrő gondolat: az én-tudat szülte elkülönültség, megosztottság és a bűntudat állandó harcba hajszol a világ ellen. Ez lett az örökségünk, és talán a végzetünk is. E szellemi pandémia oly régóta tart, hogy már észre sem vesszük, hisz beleszületünk. A fájdalmas romlásban azonban ott rejlik az átalakulás csírája – egy belső gyógyír újrafelfedezése: az együttérzés. Az empátia, ami nemcsak gyógyít, de visszaterel az emberi lét legmélyebb, legigazabb állapotához.

A Feledi Project új bemutatója Anton Pavlovics Csehov ikonikus drámájának motívumait kortárs mozdulatnyelven és élő jazz-zenével, a Sárik Péter Trió különleges hangzásvilágával értelmezi újra.  A nosztalgia, az elengedés és az újrakezdés dilemmái nem szavakkal, hanem mozdulatokon, testemlékezeten és zenei improvizációkon keresztül szólalnak meg.

A 19. alkalommal megrendezésre kerülő pécsi táncünnep a Pécsi Balett és a Pécsi Nemzeti Színház együttműködésében, a Nemzeti Kulturális Alap és a Kulturális és Innovációs Minisztérium támogatásával valósul meg a Pécsi Nemzeti Színházban és a Színház téren.

A Nemzeti Táncszínház szervezésében megvalósuló Keszthelyi Táncpanoráma idén 23. alkalommal várja a tánc szerelmeseit a Balaton partjára, ahol négy napon át a magyar táncművészet legizgalmasabb együttesei mutatják be előadásaikat. Kortárs darabok, lendületes néptánc, mesebalett és latin ritmusok színesítik a fesztivált, melyek a Balaton Színház termeiben és Keszthely főterén is életre kel.

A HIT OUT a HIT című koreográfiai és zenei projekt agilis és kompakt változata, amelyben az ugrálókötél perkuszív elemként szolgál a testben megnyilvánuló ritmusok kifejezésére. Egy, a MarcRope (Milánó) által támogatott egyéves atlétikai képzést követően a színpadon megjelenő ugrók egy ritmikus és egyben koreografikus partitúrát adnak elő, amelyben az egyszeres ugrás (single-under), az oldalsó lendítés (side-swing) és a dupla ugrás (double-under) a hanggal és szintetikus hangzásokkal együtt egy valódi HIT-té olvad össze.

Hosszan tartó súlyos betegség után elhunyt Szakály György, Kossuth- és Liszt Ferenc-díjas, Érdemes- és Kiváló művész, a Magyar Állami Operaház mesterművésze és örökös tagja, magyar táncművész, balettigazgató, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, a Magyar Táncművészeti Egyetem korábbi rektora. A magyar kulturális élet meghatározó alakját a Magyar Táncművészeti Egyetem saját halottjának tekinti. Szakály György távozása hatalmas veszteség a magyar kulturális élet, a balettszakma és a Magyar Táncművészeti Egyetem számára. Pályatársai, kollégái, tanítványai és barátai számára meghatározó személyiség, MESTER volt. Szakály Györgyöt a Magyar Táncművészeti Egyetem saját halottjának tekinti. Temetéséről később intézkednek.

Az előadás a flamenco művészet alapjait kortárstánccal elegyítve képez hidat a múlt és a jelen között. A flamenco stílusainak, lehetőségeinek és árnyalatainak széles választéka számtalan lehetőséget teremt, az eredmény pedig egy intenzív és magával ragadó előadás, mely igazi csemege a tánc szerelmeseinek.

A SUB.LAB.PRO Ensemble Program egy 9 hónapos kreatív platform pályakezdő táncosok számára. Professzionális társulati munkakörnyezetet imitálva kreatív alkotások réven teljes eszköztárat kínál az Ensemble táncosainak a művészeti területen való boldoguláshoz. 

„A nézését meg a járását…” – ismerős sor, de most máshogy hallod. A BÁL egy energikus, látványos kortárstánc-előadás, ahol a mulatós és az elektronikus zene, a néptánc és a kortárs mozgás találkozik – élőben, testközelből. A produkció a mulatós zsigeri közösségi élményét emeli színpadra, miközben új formába önti és párbeszédbe hozza a hagyományt a jelen hangzásvilágával. Az alkotók – Horváth Nóra, Oláh Balázs és Szász Zsófi – a mulatóstól a kortársig járják be a tánc tereit, zenében pedig Molnár András (elektronika) és Rácz Olivér (mulatós) élő játékából születik meg a különleges hangzás. A BÁL nem paródia, nem nosztalgia, hanem egy kortárs buli arról, hogy a különbözőségek hogyan tudnak együtt létezni – sőt, együtt lüktetni.

Folyamatosan fejlődő identitáskeresés jellemzi az előadást, ahol az “én” szabadságra vágyik egy olyan testben, mely túlságosan korlátozottnak érződik. Hogyan legyünk önmagunk a viselt vagy épp ránk erőltetett maszkok mögött? A darab rávilágít a hitelesség fontosságára, valamint a betöltött szerepek és a létünket formáló láthatatlan kompromisszumok közti feszültségre.