- Részletek
Mi különbözteti meg az emberi fajt a többi élőlénytől - hogy tudunk kilépni rögzült viselkedésmintáinkból? A nino a létezés, a tapasztalás határait feszegeti, rákérdez ezek természetére, fluiditására és arra, hogy a fizikai testen kívüli térbe hogyan terjed ki az identitás és maga a létezés. A nino a színpadra hív. Gibson/Martelli munkabemutatóján az AI kreatív múzsa, ami zenét, látványt és avatárokat generál promptok (utasítások) alapján. Hasonlóképpen a kortárstáncban alkalmazott Skinner Releasing technikához (SRT), ami szóképekkel vezetett gyakorlatokkal (instrukciókkal) inspirálja a táncolót kreatív és játékos mozgásra.
- Részletek
Régóta szeretnék az önismeret kusza útvesztőjében eligazodni, vagy legalábbis értelmet találni tetteimnek, reakcióimnak… Ezek ugyanis régről bevésődött, automatikus válaszok. Generációkon át a berögződött mintákat rekonstruáljuk, éljük át újra és újra, apróbb változásokkal…Ezeken a bevésett mintákon lenne érdemes elindulni, felfejteni és végül letenni ezeket a transzgenerációs csomagokat. Új darabomban a lelkek összekapcsolódásának rejtélyéről gondolkodom, arról a láthatatlan szálról, ami embereket összefűz, és egy szövevényes hálót alkot közöttük, mely nem tapintható, mégis olyan erősen jelen van, hogy mágnesként húzza őket össze, időről időre.
- Részletek
Drámaian szomorú hírt osztott meg közösségi oldalán a Soproni Petőfi Színház, a közel 13 éve működő Sopron Balett végleg elköszönt a közönségtől. Megköszönik Demcsák Ottó Harangozó-díjas tánctagozat-vezetőnek a több mint 10 éven át tartó áldozatos és lelkiismeretes munkáját, ugyanígy Alexej Batrakov koreográfus, balettmesternek is a közreműködését. Ezzel egy fontos és meghatározó korszak ér véget Sopron kulturális életében. Bár a társulat lezárja pályafutását, az általuk színpadra álmodott és megvalósított alkotások örökre megmaradnak a nézők szívében. - áll a közleményben. Demcsák Ottó 2012-ben érkezett a Soproni Petőfi Színházhoz, a teátrum tánctagozataként hozta létre a Sopron Balettet. Ez a korszak most lezárult, a társulat lezárta pályafutását.
- Részletek
Onnan, ahol éppen most vagyunk, nem látjuk, mi vár ránk egy-egy beláthatatlan kanyaron túl. Valami végérvényesen lezárul - és valami egészen más kezdődik el. A Polcz Alaine Akadémia szavaival élve: “Célunk a tabudöntögetés és a közös gondolkodás, életről és halálról közvetlen hangulatban.”
- Részletek
A „Nagyszínpad utáni élet” kiteljesedését ígérik a Sziget szervezői a fesztivál most bejelentett friss helyszínével. A Delta District partiháromszöge az elektronikus zenei kultúra vibráló központjává válik, benne a Yettel Colosseum immár ikonikussá vált amfiteátrumával, a látványában, fény- és hangtechnikájában is megújuló arénával, BOLT Night Stage néven, valamint egy vadonatúj helyszínnel, a The Club-bal. Az „éjszakai negyedben” fellépő mintegy 100 előadó között pedig ott lesz Armin van Buuren, Boris Brejcha, Amelie Lens, Steve Angello, Don Diablo, Vini Vici, Mathame, Miss Monique, Alok és sokan mások.
- Részletek
Előadásunk a kamaszlét határhelyzeteit, az őket foglalkoztató kérdéseket, bonyolult kapcsolatrendszerüket, a közösséghez, szülőkhöz való viszonyukat állítja középpontba, remélhetőleg segíti a kamaszokat az átmeneti időszakban önmaguk és egymás elfogadását illetően, teljes egészében az őket érintő kérdésekre, érzelmi és testi változásaikra fókuszál. Dramaturgunk, Pallai Mara színházi szempontokat szem előtt tartva fogja össze és szerkeszti meg az etűdökből álló előadást. Paár Julcsi énekművész, zeneterapeuta az előadás zeneszerzője, zenei szerkesztője változatos zenei világot penget meg, megszólítva különböző zenei területekről érkező neves zenészeket, legyen az jazz, klasszikus, világzene vagy folklór. Kortárs költőink, íróink e témában megjelent költeményeiből is elhangzanak részletek az előadás folyamán. Fontosnak tartjuk, hogy a fiatal generációt látvány szinten is meg tudjuk szólítani, fúzióban más művészeti ágakkal, legyen az előadás nagyon friss, mai és igazán nekik.
- Részletek
A Nárcisz című előadás az emberi kapcsolatok, illetve a szeretet és az önszeretet törékeny egyensúlyát vizsgálja.A Nárcisz és Ekhó mitológiai történetét is megidéző darab nézői a nárcisztikus személyiség felszínes ragyogásán túl az önimádat és önhittség álarca mögé tekinthetnek. Feltárul az emberi lélek mélyén rejtőző labirintus. Vajon mi rejlik a gondosan felépített külső mögött? Egy sérült énkép? Egy elveszett gyermek? Vagy talán mindez együtt?
- Részletek
Idén tavasszal Budapest ismét a kortárs tánc pezsgő központjává válik, ahol a mozdulatok mesélnek, a testek történeteket írnak, és a világ legkiemelkedőbb társulatai váltják egymást a színpadon. A Budapest Táncfesztivál 25. jubileumát ünnepli, és ezt a mérföldkövet egy lenyűgöző és sokszínű programmal koronázza meg április 26. és május 11. között a Nemzeti Táncszínház szervezésében. Világsztárok és ikonikus társulatok érkeznek: itt lesz a varázslatos Akram Khan Company, a műfajfeszegető Nederlands Dans Theater - NDT 2, valamint a magyar kortárs tánc meghatározó alkotói, mint például Frenák Pál, Juronics Tamás és Bozsik Yvette.
- Részletek
A Follia annyit tesz: őrület. A négy táncosra készült koreográfia a nőiségről, a külvilág és a belső megélések konfliktusáról beszél. Amikor mindenki úgy csinál, mintha minden rendben lenne, hogy lehet, hogy neked mégis fáj?
Ki vagy te ebben a rendszerben? Meddig hagyod, hogy elnyomjon?
- Részletek
A Madarak küzdelmében (Lutte of Birds) a madarak szárnyalásának érzete szivárog át a Lutte eredeti koncepcióján, létrehozva ezzel egy új és izgalmas, dinamikus fúziót a Frenáktól jól ismert küzdelem-, és szabadság-tematika között. „Pórázon tartjuk a többieket, amíg kiszolgálnak minket, simogatunk, de abban a pillanatban, hogy kicsit mozdulnak, mennének, visszarántjuk őket.” – így jellemzi Frenák azt az erőszakos, hatalomgyakorló attitűdöt, ami a Lutte-ben jelenik meg, és világunkat évszázadok óta kísérti.