A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

Előadásnak álcázott kiállítás és kiállításnak álcázott előadás, melyben toporzékoló szüzek, alvilági angyalok és veszett szirének erotikus utazásra invitálnak a zsidó-keresztény erkölcshagyomány szexuáletikai szabályai, bűnei és bűnhődési formái körül. Színpadi triptichonunkban három szóló sakkozik egymással előttünk, mögöttünk, de körülöttünk is. Fétisek és bálványok vörös tengerén a dübörgő orgona és a csilingelő techno párbaja táncra hívja ősi rituális ösztöneink hatalmát, legintimebb vágyaink erejét és cselekedeink súlyát.

A “sorry not sorry” című előadás a Biblia szexualitással foglalkozó erkölcsi tanításainak örökségét, jelenkori társadalmi vetületét vizsgálja három színpadon és három szólón keresztül, melyekből az egyik a Szentírás szexualitással foglalkozó törvényeire, a másik a bűnbeesés pillanatára, a harmadik pedig a büntetésekre, bűnhődési formákra reflektál. A kurált koreográfiákat egy koreografált kiállítási anyag teszi teljessé, amely a bemutatót követő második napon 10h-16h között látogatható a színházban.

adamanna mu

HÁROM SZÍNPAD, HÁROM SZÓLÓ

Farkas Gergő: d u o
A bibliai szexuáletikai szabályok felsorakoztatásán és megkérdőjelezésén keresztül a darab a tiszta és a tisztátalan, az elfogadható és az elfogadhatatan, a jó és a rossz közötti fogalmi és erkölcsi különbségekre fókuszál. Ez a harmónia és diszharmónia színpada, mely az ellentétek közötti feszültségekből táplálkozik. A test szabály-rendszereket hoz létre majd ír felül, határokat épít fel majd rombol porig, hol konstruktív, hol destruktív. A mozdulat az ösztön és a kontrol tusájának manifesztációja.

Lukács Levente: YES
A túlzásokon, a terheléstől kialakuló mentális állapotokon keresztül a szóló a bűnbeesés pillanatát vizsgálja fizikális és lélektani perspektívákból. A színpadot az energetikusság, az ösztönösség, a végletesség jellemzi, magát az alkotó személyes társadalmi tapasztalatokból merítkezett “kommersz” karakterjegyekkel ruházza fel. A táncos lendületes, erőteljes és dinamikus mozgásminőségeket használ, amihez kidolgozott mimika és gesztusrendszer is párosul.

Kiss Rebeka Petra: Proszociális kancsó
Mi a bűn elkövetésének következménye? Hogy viszonyul a bűnhöz és hogyan viszonyul egymáshoz a bűnhődés, a lelkiismeret és a bűntudat? Mik a bűntudati fajtái, szintjei, feloldásának útjai? Mekkora befolyása van a szociális elvárásoknak és szabályoknak a saját bűntudatunkra? Miből fakad a szégyenérzet? Mik a megbánás fázisai? Milyen vezekelési, megváltási, feloldozási formákat ismerünk? Kiss Rebeka szólójában a tetteinkért felelünk, bűneinkkel szembenézünk, elszámolunk és elszámoltatunk, gyónunk, vezekelünk, feloldozunk és feloldoztatunk.

IDÉZETEK

Férfiúval ne hálj úgy, a mint asszonynyal hálnak: útálatosság az. (3Móz. 18:22)

Nő ne viseljen férfiholmit, férfi se öltözzék női ruhába, mert utálja Istened, az Úr mindazokat, akik ilyet tesznek. (5Móz. 22:5)

ALKOTÓK

Ádám Anna, képzőművész, stylist, makeup artist
2016-ban végzett Franciaországban az Ecole Nationale Supérieure d’Arts de Paris-Cergy Egyetemen intermédia szakon. Képzőművészeti tanulmányait többek között styling (2010, 2014) és sminkmesteri (2018) képzésekkel egészítette ki. A Gray Box kollektíva társalapítója és 2015-től művészeti vezetője, melynek keretén belül vizuális művészekkel, táncosokkal, színészekkel, zenészekkel szorosan együttműködve összművészeti alkotásokat hoz létre a képzőművészet, az előadóművészet és a divat határán. Saját művészi praxisán belül (www.annaadam.net) pedig olyan előadásokat, interdiszciplináris művészeti projekteket csinál, melyek a legkülönfélébb technikákkal és médiumokkal operálva beemelik a vizuális művészetek eszköztárát és formanyelvét a színházi térbe lilletve a színházat a kiállítótérbe. 2013 és 2015 között a párizsi Palais de Tokyo-ban és Musée Georges Pompidou-ban vett részt képzőművészek és performanszművészek munkáinak kivitelezésében elsősorban performerként. Projektjeivel, alkotásaival, workshopjaival és rendhagyó művészettörténeti fitnesz kurzusaival 2014. óta rendszersen talalkozhatunk képzőművészeti és előadóművészeti intézményekben egyaránt (Museum of Modern Art Yerevan, Théâtre de la Maison d’Europe et d’Orient, Salon de Montrouge, Galérie YGREC, Dorothy’s Gallery…).

Farkas Gergő, táncművész
Farkas Gergő 16 éves korában kezdett el táncolni. Tanulmányait Magyar Táncművészeti Egyetem moderntánc szakirányán kezdte és az Amsterdam University of the Arts Modern Theatre Dance szakán folytatta, ahol jelenleg harmadéves. 2015-ben, Lukács Leventével közösen készített koreográfiája a Magyar Táncművészeti Egyetem koreográfusversenyének nyertes száma. 2016-ban megalkotta első egészestés koreográfiáját, melyet Budapesten és Antwerpenben is előadott. 2017-ben bemutatta Joran van Soest-tal készített Ø című rövidfilmjét, mely vetítésre került a 2017-es Parallel Táncfilmfesztivál keretein belül Budapesten, a 2018-as Cinedans Festivalon Amszterdamban, valamint Drezdában és Lipcsébenn a 2018-as Off Europa Festival programjának részeként. Ugyanebben az évben Liesel Zink The Stance című térspecifikus koreográfiájában szerepelt, mely elnyerte az Australian Dance Awards Outstanding Achievement in Independent Dance díját. 2018 novemberétől Dunja Jocic legújabb darabján dolgozik gyakornok előadóként. Alkotói munkájában meghatározó elemek a szexualitás és a gender témaköre, egyéni szomatikus gyakorlatok használata, valamint a tánc és a képzőművészet különböző interszekcióinak feltérképezése.

Kiss Rebeka Petra, táncművész
Kiss Rebeka Petra 2018-ban diplomázott Moderntánc szakirányon a Magyar Táncművészeti Egyetemen. Együtt dolgozhatott Lőrinc Katalinnal, Frenák Pállal, Várnagy Kristóffal, Duda Évával, Hód Adriennel, Halász Gáborral, Maged Mohamed-el, Buczkó Martinnal, Maday Tímeával, Radoslav Piovarci-val, Gergye Krisztiánnal, Samu Kristóffal, Inverse Dance Company-val, Grecsó Zoltánnal. A Willany Leó Improvizációs Táncszínház tagja 2015-től máig. Saját szólójával Senior (szóló) kategóriában II. helyezést ért el, Bécsben a VIBE International (2018) táncversenyén.

Lukács Levente, táncművész
Lukács Levente a Magyar Táncművészeti Egyetem Moderntánc szakán diplomázott 2018-ban. Alkotók akikkel együtt dolgozott (a teljesseg igenénye nélkül): Grecsó Zoltán, Duda Éva, Hód Adrienn, Guy Cassiers, Agostina D’Alessandro, Maud Le Pladec, Ann Van den Broek, Michel Yang. 5 éves képzési programból meghatározó időszak volt számára Belgiumban töltött ideje, ahol a Royal Conservatoire of Antwerp-ben tanulhatott, valamint a WArd/waRD-Ann Van den Broek társulatnál dolgozhatott gyakornokként. A kint töltött idő nagy hatással volt koreografusi stilusanak fejlodesere. Egyik ilyen fontos eszköz a színpadon megtörténő állapotok, amit több szemszögből tapasztalhatott meg a belga iskolaban és társulatnál egyaránt. Érdeklődése a különböző, kreált állapotok részletes feltérképezése és szituációkban való használata, valamint a táncosok fizikai kifárasztásával elért mentális létezés körül forog.

Koncepció: Ádám Anna

Rendező: Ádám Anna
Koreográfia, Előadók:
Farkas Gergő: d u o
Lukács Levente: YES
Kiss Rebeka: Proszociális kancsó
Látvány, installáció, díszlet, objekt, kellék, jelmez, smink: Ádám Anna
Zene, hang: Komjáthy Boldizsár
Fény: Major Mátyás
Rendezőasszisztens: Cserna Endre
Mentor: Hód Adrienn
Külön köszönet: Rózsavölgyi Zsuzsa
Produkciós vezető: Soltész Krisztina

TÁMOGATÓK
SÍN, L1
Az előadás a Nemzeti Kulturális Alap Imre Zoltán Programjának támogatásával jött létre.

HELYSZÍN 
MU Színház

ELŐADÁS IDŐTARTAMA, KAPCSOLÓDÓ PROGRAMOK, SZERVEZÉS

Október 12., Péntek:
20:00-20:15: kiállításmegnyitó: Mélyi József (művészettörténész) 
20:15-21:00: előadás ***
21:15-től: tárlatvezetés: Hegedűs Sándor (tánc szakíró, kritikus)

Október 13., Szombat:
10:00-16:00: nyitott kiállítás
20:00-20:45: előadás ***
21:00-tól: tárlatvezetés: Bencze Péter (Az Everybody Needs Art alapítója)

Az előadás az Art Market Budapest programsorozatának része.