A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

A Pécsi Balett bemutatójával veszi kezdetét a XIII. Pécsi Nemzetközi Tánctalálkozó 2019. szeptember 13-án pénteken a Pécsi Nemzeti Színházban. Carl Orff Carmina Buranájához Vincze Balázs készített koreográfiát. Az előadás a Pécsi Balett és a Pécsi Nemzeti Színház koprodukciójában, a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával valósul meg.

A Feledi János vezette Feledi Project Psyché című, a beteljesületlen szerelem és a ragaszkodás tragédiájáról szóló előadását szeptember 25-én a Nemzeti Táncszínházban láthatja a közönség.

A PLACCC Fesztivál programjában 2019-ben is erőteljesen megjelennek a kortárs tánc- és mozgásművészeti produkciók. Három előadást, két workshopot és egy nyílt felhívást szeretnénk megosztani a tánckedvelőkkel.

Kezdetét veszi a Feledi János művészeti vezetésével összeállított évad: négy bemutató, külföldről érkező mesterek, fókuszban a fiatalok, egyedülálló workshopok, egy darabfelújítás, fesztiválok és turnék – ezen hívószavak mentén alakul a társulat szeptemberben kezdődő munkája, miközben továbbra is hűen tartja magát mottójához, mely szerint a KET progresszív, stílusos, kortárs.

A mesék, az előadások és a turnék évada is az idei a társulat számára. A tőlük megszokott módon egy kis-, és egy nagyszínházi bemutatóval készülnek, valamint számos darabjukat játsszák tovább. A különlegesség ezúttal, hogy két mese: egy gyerekeknek és egy felnőtteknek szóló kerül a repertoárra, mindkettő Juronics Tamás koreográfiájában.

A 2009-ben indult, idén 10 éves fesztivál, ma a régió legjelentősebb, az ázsiai kortárs non-verbális előadóművészeteket bemutató, a két kontinens közötti művészeti együttműködéseknek teret adó programmá nőtte ki magát. A biennálé szervezőjének, az Érintéspont Művészeti Alapítványnak és igazgatójának, Bataritának kiemelt célja, hogy Magyarországon és lehetőség szerint a régióban is bemutassa a Távol-keleti előadóművészetek legújabb irányzatait, elősegítse a kulturális és művészeti kapcsolatok kiépítését, a közös munkát Kelet-Európa és a Távol-Kelet között.

A Bozsik Yvette Társulat legújabb táncelőadása a humor, a groteszk, az abszurd, a színházi eszközök, a tánc és az akrobatika dinamikus váltakozására épül. A darabban szereplő táncművészek jól felismerhető, tipikus karaktereket ábrázolnak, akik valahol egy időben és térben találkoznak életükben először, majd elválnak útjaik. A figurákban felismerhetjük saját esendőségünket, bukdácsolásunkat, átélhetjük a commedia dell’arte és a némafilmek világának vidám és melankolikus pillanatait. Felidézzük gyermekkorunkat és fiatalságunkat, az utazások legabszurdabb pillanatait.

A betyárok a magyar néphagyomány jellegzetes alakjai. Népdalok, népmondák, balladák őrzik híres betyárjaink emlékét, de tárgyi népművészetünknek is kedvelt témái a betyárábrázolások. Alakjuk a népi emlékezetben gyakran idealizált hősként maradt fenn. Ezeket a sokszor meseszerű, tréfás, vagy éppen megdöbbentő kalandokat Zsuráfszky Zoltán ötletéből, Zs. Vincze Zsuzsa írta színpadra és a Magyar Nemzeti Táncegyüttes kiváló táncosai és zenészei mutatják be, Schnell Ádám színművész közreműködésével.

2019. szeptember 1. és 4. között az L1 Egyesület 18. alkalommal rendezi meg Budapesten az L1danceFest névre hallgató nemzetközi szemlét, melynek fókuszában a kortárs előadóművészetek (tánc- és társművészetek, illetve a performatív művészetek) állnak. A 15. jubileumi évforduló alkalmával a fesztivál történetére visszatekintve a szervezők körében felmerült a „hogyan folytassuk és folytassuk-e egyáltalán" gondolat, de örömmel nyugtázhatjuk, hogy egyértelműen a folytatás mellett döntöttek.Az L1 Egyesület 18 éve biztosítja és bizonyítja, hogy a kortárs, független formában működő hazai és külföldi előadók jelenléte szükséges és építő a hazai táncszakmai életben is.

Lucy Suggate Pilgrim című szóló előadása egy fizikai utazás James Holden elektronikus zenész által létrehozott misztikus hangminta segítségével.