A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.
Bemutató: 2011. február 18.  20.00 óra TRAFÓ KMH a Temps D’Images Fesztivál keretében
További előadások: 2011. február 19.20. 20.00 óra Trafó KMH

Izgalmasnak ígérkezik a Forte Társulat és Nigel Charnock közös munkája. A nemzetközi hírű koreográfus, aki az Arts Council szerint igazi brit nemzeti kincs, a London Metro című lap szerint pedig a fizikai színház rosszfiúja, Európa szerte ünnepelt előadóművész, valódi sztár.

Lloyd Newsonnal a DV8 társulat másik alapítójával való 10 éves sikeres együttműködést követően Nigel 1995-ben kezdte meg önálló koreográfusi/ rendezői pályafutását azzal a céllal, hogy különböző médiumokon átívelő projekteket hozzon létre a világ minden táján.
Nigel Charnock munkája totális színház, mely minden eszközt megragad, hogy kommunikáljon a közönséggel. Nigel színháza viccesen komoly, felemelő, formabontó és egyben megejtően emberi is.

Most készülő nagyon intenzív fizikai, látványos és drámai darabját a világ forradalmárai inspirálták, de az előadás ambíciója szerint egyben az emberi lélek és a szabadság utáni vágy ünnepe is.
A szöveg, a mozgás, a zene és a tánc elegyítésével a Revolution kirobbanó energiával mutatja meg mit jelent a szabadságért és a szerelemért harcolni.
A zűrzavaros magyar történelem által inspirált darabban magyar költők versei (pl. Petőfi, Ady), valamint magyar zenék (Karády Katalin híres slágerei) is felcsendülnek. A rendező-koreográfus a saját, kultúrához és nemzeti identitáshoz fűződő reakcióit is segítségül hívja az alkotás folyamata során.

nigelc


Nigel Charnock

Nigel Charnock, aki az Arts Council szerint igazi brit nemzeti kincs, a London Metro című lap szerint pedig a fizikai színház rosszfiúja, Európa szerte ünnepelt előadóművész, valódi sztár.
Lloyd Newsonnal a DV8 társulatban való sikeres együttműködést követően Nigel Charnock 1995-ben hozta létre saját társulatát azzal a céllal, hogy különböző médiumokon átívelő projekteket hozzon létre. Munkája során folyamatosan kutatja saját bűnhöz és szexualitáshoz való reménytelenül felforgató viszonyát és minden munkájával olyan kirobbanóan morbid humorú Szerelem-Szex-Halál narratívákat hoz létre, amelyek agresszívan nekifeszülnek a konformitásnak.
Mérhetetlen merészség és nagyszerű előadás…”
(The London Times, 1999)

“…nem ismer határokat abban, amit csinál … kizárólag a képzelete vezeti a munkájában.” (Frankfurter Neue Press, 1999)
Az elmúlt évtizedben Nigel Charnock öt szólóból álló sorozatot hozott létre: Human Being, Hell Bent, Original Sin, Resurrection és Frank. Ezek a nemzetközileg elismert, egyedülálló előadások, melyekben Nigel kivételes színpadi jelenléte, táncos, énekesi, színészi és komikusi tehetsége szétfeszítik az előadás határait, zajos közönségsikert arattak és kivívták a nemzetközi sajtó elismerését.
1998-ban a Radio Bremmen megbízásából, a Pro Musica Nova fesztiválra készült a Shakespeare szonetteket feldolgozó Fever című improvizatív előadás. A Nigel Charnock, Michael Reissler jazz szaxofonos és egy vonósnégyes közös munkájának eredményeként született előadás bejárta egész Európát.
2003-ban Nigelt kinevezték a Helsinki Dance Company művészeti vezetőjének és 2005 novemberéig töltötte be ezt a posztot. Mind a hat produkció, amit a társulat 10 tehetséges táncosának koreografált jelentős közönség és kritikai sikert aratott.

Intelligens, energikus és szórakoztató… Charnock mesterien elegyíti a zene, a dráma és a fizikai színház elemeit egy ragyogóan intelligens, vadul pezsgő tánc-koktélban.”
(Aamulehti, 2002)

Mikor Charnok és a táncosok, akik biztos kézzel, ugyanakkor rugalmasan kezelik a színpadi ábrázolás eszközeit, céljaikat a tudásukkal párosítják olyan táncszínházat kapunk, amely egy csapásra meghódítja a közönséget.”
(Hufvudstadsbadet, 2002)

“Ami az Intelligence of the Heart című előadás lényegét adja az nem a szöveg, és nem is a tánc, hanem maga az, ahogyan ez az elegy elkészült… Charnock virtuózként bánik a színház eszközeivel… a néző azon kapja magát, hogy sírva kacag”.
(Helsingin Sanomat, 2001)

Nigel különböző médiumokkal dolgozva szakadatlanul kutatja a témákat és formákat. Koreografált már tánc előadásokat az Egyesült Királyságban, Portugáliában, Finnországban, Németországban és a világ számos más országában, készített táncot kifejezetten a film számára, rendezett színdarabokat és csinált egy installációs performance-ot. Ő írta és rendezte az Asylum című, dalokkal tűzdelt, nyugtalanító darabot. A Pet Shop Boys együttes televíziós megjelenéseinek és nemzetközi turnéjának koreográfiái szintén Nigel Charnok nevéhez fűződnek.

2005-ben Nigel megbízást kapott egy új darab elkészítésére a National Theatre of Northern Greece-ben, 2006-ban szólót készített Talia Paz, izraeli táncosnak, majd megírta a Stan Won’t Dance nevű társulat számára a 2006 őszén bemutatott Resurrection című darab forgatókönyvét.

A Stupid Men címet viselő improvizációs darab a Velencei Biennálé megbízásából készült és a 2007-es bemutatót követően Milánóban, Nottinghamben, Newcastleben és Londonban is játszották. Ugyanebben az évben, Adrian Howells közreműködésével, alkotta meg a Single, Gorgeous című produkciót a londoni Drill Hallban és kapott megbízást egy szóló elkészítésére Noam Gagnonnak, a vancouveri Holy Body Tattoo nevű társulat tagjának.

cenzúrázatlan, általában éles és túlzásokkal teli… rendkívül szórakoztató és felháborítóan hedonisztikus. Őrült és komisz, de kétségkívül élettel teli.” (The Guardian, 2007)

2008-ban Nigel új darabokat készített a the Dance Company of Wales számára. 2009-ben Children címmel új duettet koreografált Louise LeCavalier számára, melyet 2009 szeptemberében mutattak be az olaszországi Oriente Occidente Festival keretében.


Nigel CHARNOCK: Revolution

Szereplők:
ANDRÁSSY Máté, ARANY Virág, BLASKÓ Borbála, GRECSÓ Zoltán, JUHÁSZ Kata, KÁDAS József, KRISZTIK Csaba, SIMKÓ Beatrix, SIPOS Vera, ÚJVÁRI Milán

Díszlet: Nigel CHARNOCK
Jelmez: JURISTOVSZKY Sosa
Fény: PAYER Ferenc
Hang: GERGELY Attila
Videó: SZTOJÁNOVITS Andrea
Rendező-koreográfus: Nigel CHARNOCK


Forrás: SÍN