A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

JUHÁSZ KATA szóló előadása a stand-up műfaját ötvözi a fizikai színház eszköztárával és a kortárs tánc elemeivel. Zenés one-(wo)man-show, amely azt vizsgálja humoros formában, hogy milyen fajta függéseknek van kitéve az egyén a XXI. század elején és milyen összefüggésekben vethető fel egyáltalán értelmes módon a társadalmi lény függetlensége, illetve függetlenségre való vágya a mediatizált és átpolitizált európai kulturális térben.

A Feledi János – Feledi Project TestTérKép című új előadása a Budapest Táncfesztivál keretében látható május 9-én a Nemzeti Táncszínház Kistermében.

Thierry Malandain La Pastorale című koreográfiáját a Ballet Biarritz táncművészei a klasszikus balett alapjaira építve a kortárs tánc nyelvezetén jelenítik meg. A mű Ludwig van Beethoven születésének 250. évfordulója alkalmából készült. A Pastorale Ludwig van Beethoven 6. szimfóniája, melyben a természetszerető zeneszerző a madárdaltól és vihartól eltekintve valójában nem konkrét dolgokat kíván bemutatni, inkább érzéseket fejez ki. A derűs és alapvetően idealista darab egyrészt a régi korok pásztoridilljének virággal borított ösvényeit, a régmúlt ártatlanságát és nyugalmát idézi, másrészt Athén glóriaként lebegő szent porát, a városét, melyet a költők és művészek minden korban a Szépség megteremtőjeként tartottak számon.

A társulat, a William Forsythe által Ballet Frankfurt néven alakított, később The Forsythe Company néven működő független együttesből alakult, amely a világ egyik legnevesebb táncegyütteséveként működött és napjainkban is a legmagasabb színvonalú kortárs táncegyüttesei közé sorolható, Jacopo Godani koreográfus művészeti vezetésével. A társulat jellegzetes stílusa egyedülálló módon ötvözi a hagyományokat és a kortárs ötleteket.
Amikor Jacopo Godani hozzálátott a Hollow Bones (Üreges csontok) című darabjának koreográfiájához, a művészi szabadság gondolatát a madarakkal állította párhuzamba. Elképzelése szerint ez az eszme a madarak könnyű, üreges csontozatában fejeződik ki.

A Compagnia Opus Ballet és a Budapest Táncszínház közös bemutatója 2022. május 5-én látható, a Budapest Táncfesztivál keretében, a Nemzeti Táncszínház Nagytermében.

2015-ben mutatta be a Győri Balett a Ne bánts! című balett darabot, Velekei László koreográfus alkotásaként. Az előadás a családon belüli erőszak témáját dolgozta fel. A darab fókuszában egy fiatal lány állt; a család ”szentháromságának” egyik tagja. A társadalmi nyilvánosság felé a normális család képét betegesen közvetítő szülők a lakás ajtaját becsukva már nem alkotnak olyan szoros köteléket. Az anya rideg passzivitása utat enged a mindent irányítani akaró apa ámokfutásának. De mit tehet egy lány, akkor, ha a felemésztő családi közeg börtönként zárul rá? Ha már a saját testével is más rendelkezik? Ha a körülötte élők nem látnak semmit? Ha a barátok nem akarnak látni semmit? S ha a saját anyánk úgy tesz, mintha nem történt volna semmi..

A darab a jelenleg Hong Kongban élő és alkotó, vietnami származású koreográfus, Anh Ngoc Nguyen személyes vallomása a világunkban zajló, mindannyiunkat érintő változásokról. Tan Dun misztikus hangulatú "Szellem opera" című zeneműve meghatározó része az előadásnak. Magával ragad, megtart, majd elenged. Segít meghallani és megérteni a Földanya hangját.

Fehér Ferenc legújabb előadását 2022. május 6-án mutatja be Hakuna Matata címmel a Nemzeti Táncszínház Kistermében.

Életének 75. évében elhunyt Markó Iván táncművész, koreográfus, balettigazgató. Budapesten, az Állami Balett Intézetben végzett, 1967-ben. A Magyar Állami Operaház tagja, 1971-ben pedig magántáncosa lett. 1972-től 1979-ig a világhírű francia koreográfus, Maurice Béjart Brüsszelben működő társulatának A XX. század balettjének volt vezető szólistája.

Elhunyt Sterbinszky László táncos, balettmester, főiskolai docens. Az Állami Balett Intézetben 1961-ben szerzett balettművész diplomát, majd 1977-ben balettpedagógus szakot is végzett. Az Operaház tagja 1961 óta, 1971-től magántáncosa. 1983-ban visszavonult az aktív pályától, azóta sikeres balettmester itthon és neves külföldi társulatoknál. Az Állami Balett Intézet mestere volt 1968–1983 között, 1983-tól 1986-ig docense. 1991-től a Győri Balett és balettiskola balettmestere.