A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

Negyvenéves pályafutással a háta mögött Frenák Pál olyan produkcióval készül a Bartók Tavaszra, melyben megidézi életművének ikonikus elemeit. FrenÁk újra és újra csak kérdez, most éppen férfi, tágabb kontextusban az ember lényegét adó titkok után kutatva.

A Ketten 2.0 sajátos vizsgálódó vízió, amelyben a párkapcsolatokat, a humanitás aktuális kérdéseit elemzi. Mészáros egy, a valóságtól elemelt, redukált tájba helyezi a koreográfiáját, hogy mikroszkopikus vizsgálat alá vegye az általa megjelenített viszonyokat. Mi nézők a koreográfussal együtt nézzük és vizsgáljuk a látottakat, bolyongunk a kapcsolat-füzéreken, és keressük az eközben megfogalmazódó gondolatokat.

8 év után újra a Pécsi Nemzeti Színházban látható a Pécsi Balett nagysikerű előadása a CARMEN.

A Szegedi Kortárs Balett legújabb produkciója péntek este látható a Nemzeti Táncszínházban. A Szegeden nagy sikerrel bemutatott előadás olasz koreográfusok - Enrico Morelli és Walter Matteini - két egyfelvonásos darabja.

A folklór, a cigány folklór – tele van szebbnél szebb, bár fájdalmas énekekkel, amelyek segítenek dalba önteni a hiányt, a búcsút, a fájdalmat, és ezáltal gyógyítják a lelket. ’El nem múló’ címmel ezt a fajta életérzést, a halál misztériumát, ugyanakkor az élet szenvedélyes örömét és az elmúlással való szembenézést jelenítik majd meg a színpadon a Duna Táncműhely táncosai március 1-jén a Nemzeti Táncszínházban.

A Forces egy futurisztikus, magával ragadó rituálé, amelyben három nőalak kalauzol minket az elemi és technikai erők forgószelébe. Az állandó változásban lévő test és a végtelen életenergia örömünnepe. Február végén egy fiatal, belga formáció táncelőadását mutatja be a Trafó. Az ifjú társulat darabja az utóbbi idők egyik legfigyelemreméltóbb sikere a kortárs európai táncművészetben: a koreográfia 2020-ban elnyerte a Maeterlinck-díjat is, amelyet belga kritikusok ítélnek oda évről évre az évad legkiemelkedőbb táncelőadásának.

Különleges vállalkozásba fogtak a Közép-Európa Táncszínház művészei, ugyanis az egész világegyetemet egyben tartó hangokat, zajokat jelenítik meg az Audibles (Hallhatók) című előadásban. A táncosok Mádi László rendezésben mutatják meg nekünk, milyen 2022-ben a világ, milyen zajok vesznek körül minket és egyáltalán, összekapcsolnak-e minket ezek a hullámok illetve mit jelent a világmindenség számára a hang?

A Székesfehérvári Balett Színház a 2022-es évet új bemutatóval kezdi február 27-én, vasárnap a Vörösmarty Színházban. A két felvonásból álló táncszínházi est első felvonása Alexander Ekman Szeszély című műve. Az előadás második felvonása az est címadó darabja, a Prométheusz.

Még egy nő-férfi/férfi-nő duó, már megint és végeérhetetlenül... és itt a Csárdás a zivatarban, egy hajdani coup de foudre, amikor leszakadt az ég, minden sötétségbe borult és csak a villámok világították meg a sziklás tájat… mindenki menekült, de ők ott álltak a tombolóviharban és még nem tudták, de már érezték, hogy elvesztek, hogy minden, ami volt elvész, összeomlik és nem tudni mi jön, de ez elől már nincs menekvés, az a villám, az a coup de foudre lecsapott…hát, például így.

2022. február 14-én, életének 70. évében elhunyt Péter Márta, táncos, táncpedagógus, szakíró. Iskolai tanulmányait és táncos pályáját Szolnokon kezdte. 1969-től hivatásos táncos a Duna Művészegyüttesben, számos szólószerepben aratott sikert. Főiskolai tanulmányait szerepléseivel párhuzamosan folytatta. 1979-től a Táncművészet c. lap szerkesztőségi munkatársa. Folyamatosan jelennek meg tudósításai, kritikái. Napilapokban is publikált, 1986-1988 között szerkesztette a Táncművészeti Dokumentumok köteteit. 1990-től fővárosi és vidéki iskolákban táncpedagógus, ill. továbbra is újságíró.